:D Ez történt velünk :D

Reggel 6 órakor keltünk, és utána együtt reggeliztünk, illetve elkészítettük a hideg ebéd csomagjainkat. Aztán elindultunk az első programra. Kölcsey Ferenc szülőházához látogattunk Sződemeteren. A ház ma a görögkatolikus egyház tulajdonában van. A közelében létrehoztak egy emlékparkot. Ott volt egy templom, ahol Kölcseyt keresztelték, és volt egy...

Május 20.-án elindultunk a határtalanul program keretében Partiumba, Margittára. Az utazáson 3 tanárral 40-en vettünk részt diákok.. Az indulás 5:20-ra volt tervezve, de különböző apró problémák miatt végül 6 órakor indultunk útnak.

Kirándulásunk utolsó napján, pénteken már Budapesten ébredtünk.. Ellátogattunk a Szépművészeti Múzeumba. Sajnálatunkra a Román csarnok épp zárva volt, így azt nem láthattuk, viszont sok ismerettel gazdagodtunk az egyiptomi és az antik kiállításon, illetve a képtárban. Maradt időnk egy Városligeti sétára is. Sok élménnyel, kellemes napok emlékével...

Csütörtök reggel búcsút vettünk a Szinbád panziótól, majd Pécstől, és Siklósra utaztunk. Először a vár nagysága majd pedig a nagyszerű idegenvezetés varázsolt el mindnyájunkat. Idegenvezetőnk, egy fiatal hölgy, nagy szeretettel fogadott bennünket és úgy invitált be bennünket a várba, mintha hazaérkeztünk volna. Olyan szívhez szólóan mutatta be a...

Szerda délutánja az öt hektáron elterülő pécsi Zsolnai-negyedben telt, ahol Varga Gabriella tanárnő vezetett körbe bennünket. Örültünk, hogy a délelőtti "erőltetett menet" után, most ülve hallgathattuk előadását a Zsolnay családról, a gyárterület épületeiről, a bábszínház falán található óráról, a porcelángyár történetéről és más érdekességekről.

Az érkezésünk utáni második napon Pécs szépségeivel ismerkedtünk meg. Turisztika szakos zsolnaysok vezettek bennünket kedves tanárnőjükkel együtt és tartottak érdekes előadásokat a város nevezetességeiről.

SZINTE EGY ÉVES SZERVEZÉS ÉS KÉSZÜLŐDÉS UTÁN NAGY VÁRAKOZÁSSAL INDULTUNK AZ EGY HETES KIRÁNDULÁSRA. SOKUNK MÉG SOHA NEM JÁRT PÉCSEN. TUDTUK AZONBAN, HOGY GYÖNYÖRŰ VÁROSBA FOGUNK ÉRKEZNI.

Harmadik nap

Az 1/9c1 osztályt érte az a megtiszteltetés, hogy az Erdélyben töltött hetünk harmadik napjáról beszámolót írhasson.

Már az elején szeretnénk leszögezni, hogy nagy részben nem a történelmi eseményekről, és hivatalos információkról fogunk beszámolni, hanem az általunk látott, Erdélyben lévő Magyarok lakhelyének bemutatásáról, saját tapasztalatainkról fog szólni.

Reggel nagy érdeklődéssel pakoltunk be a buszba, és indultunk el Zilah felé. Zilah-ról azt kell tudni, Meszes Hegység lábánál fekvő település, és már a rómaiak által is ismert volt. Megérkeztünk Zalira és megnéztük a várost. Mindenkinek nagyon tetszett. Sok érdekes épületet láttunk. Réka egy rosszul elsült szemétkibodásnál kilökte a kukát az útra.

Városnézés után Zsibóhoz közel, a Sárkányok Kertjében elképesztően nagy, és gyönyörű sziklaképződmények sétautunk. Közben egy barlangra bukkantunk, és bementünk felfedezni, de csak félútig jutottunk, mert középen víz volt, és vissza kellett fordulnunk. Sajnos nem tudtunk sokat időzni a Sárkányok Kertjében, mert indulni kellett a következő programra.
A soron következő állomásunk Kolozsvár volt. Ellátogattunk a Szent Mihály Templomhoz, sajnos belülről nem tudtuk megnézni, mert felújítás miatt zárva volt. A nap végén felültünk a buszra, és elindultunk a szállásra, ahol meleg vacsorával vártak minket.

Mindenki egy újabb élménnyel lett gazdagabb ezen a napon! :)

Negyedik nap

Reggel, ébredés után a szállásunkon 2 csoportban megreggeliztünk. Szendvicset kaptunk, ami gazdagon volt tálalva. 8 órakor indultunk el a busszal, 1 órás út állt előttünk. 9 órakor megérkeztünk a Tordai Sóbányához. A bányához egy árusító bódék által közre fogott parkolón keresztül jutottunk el. Bent megtekinthettük a bánya működésének makettjét, kipróbálhattuk, hogy mennyire vízhangzik a sóbánya. Megtudhattuk, hogy hogyan dolgoztak az emberek, és a lovak itt. Miután lelépcsőztünk a Rudolf Sóbányába, asztali tenniszezhettünk, óriás kerekezhettünk, bowlingozhattunk, biliárdozhattunk, és kipróbáltuk milyen egy csónakot irányítani a sóbánya vizén. Visszafelé a csoport nagy része kb. 50 szintet lépcsőzött fel. Kint az árusoknál mindenki vehetett szuvenírt. Majd útnak indultunk a Tordai Hasadékhoz. Odaérve döbbentünk rá, hogy egy meredek úton kell lesétálnunk, hogy ebédelhessünk. Miután megérkeztünk, finom falatok fogadtak minket, ahol megkóstolhattuk az itteni különlegességeket. Közben eleredt az eső. Miután elállt a kisérő tanárokkal megindultunk a hasadékba túrázni. Sajnos az idő viszontagságai miatt, nem mehettünk teljesen fel, ezért lemaradtunk a nagy részéről, de amit láttunk az így is gyönyörű volt. Visszaérve a szállásra, mindenki kapott egy kis időt elkészülni, majd elindulni vacsorázni. A vacsora rántott hús, rizs, és káposzta volt. Utána elmehettünk szabad programra, amin körbe jártuk Kolozsvár legszebb részeit. Fotózgattunk, kikapcsolódhattunk, a hangulatos, és nyüzsgő városban. Este mindenki kellemesen, és fáradtan aludt el a szálláson. A kis csapatunk sérülésmentes megúszta a napot, és nagyon jól érezte magát.

Ötödik nap

Ma május 24.-én az utolsó kirándulási napon reggelivel indult a napunk. Egyik csoport 7 órára ment enni a másik 7:15-re. 7:50-kor gyülekeztünk a Retro Hostel, a szállásunk előtt. 8 órakor elindultunk busszal a Királyhágóra, a kilátás nagyon gyönyörű látvány volt. Fotókat is készítettünk. Később Nagyváradra mentünk ahol az Ady Endre múzeumát néztük meg. Sok érdekes információt hallottunk Ady életéről, és munkásságáról. Erről színtén készítettünk fotókat. Következő úticélunk Nagyszalonta volt. A Csonka Toronyba berendezett Arany múzeumot néztük meg. Fotókat készítettünk, és előadást is hallgattunk Arany Jánosról, és a Csonka Torony történetéről. Ezt követően elindultunk hazafelé Pécsre.

Véleményünk szerint nagyon jó osztálykirándulás volt, több ilyen alkalom is lehetne, összhangban voltunk, és össze is tartottunk, nagyon jól éreztük magunkat, jó élmény volt, és a hangulat is jó volt. Szép helyeket látogattunk meg, sok információt tudtunk meg különleges finomságokat kóstolhattunk meg. A Csonka Toronyban az úr különlegesen, játékszerűen adta elő azt amit mesélt. Nagyon tetszett, hogy nem csak unalmasan elmesélte, hanem hitelesítette a társainkkal. Ez az 5 nap tömör, és fárasztó volt, de megérte hiszen nagyon jól élmény, és emlék marad számunkra.

Köszönjük, hogy részt vehettünk benne! :)

© 2019 Vándor Tom, 1013 Budapest, Clark Ádám tér 1.